Zimowe skarpetki

Wykonane podwójną nitką Drops Delight (18) + Drops Fabel (109) na drutach nr 4

Zużycie: po 40 g Drops Delight i Drops Fabel 

Ciepłe i wygodne. W nich mrozy nie straszne...

Sposób wykonania rozm. 39:

Nabrałam na drutach okrągłych (magic loopem) 44 oczka i przerabiałam najpierw ściągaczem a potem jerseyem do długości 12 cm. 

Następnie odłożyłam na drut pomocniczy 24 oczka wierzchu i przerabiałam tylko 20 oczek na piętę, w rzędach, aż do wysokości 5,5 cm (tu umieściłam znacznik), potem na tych 20 oczkach rozpoczęłam formowanie pięty następująco:

- 1 rząd (oczka prawe) przerabiałam aż zostało 6 oczek, zdjęłam oczko jak na prawo, 1 oczko prawe i przełożyłam nad nim to zdjęte, następnie obróciłam robótkę

- 2 rząd (oczka lewe) przerabiałam aż zostało 6 oczek, zdjęłam oczko jak na lewo, 1 oczko lewe i przełożyłam nad nim to zdjęte, następnie obróciłam robótkę

- 3 rząd (oczka prawe) przerabiałam aż zostało 5 oczek, zdjęłam oczko jak na prawo, 1 oczko prawe i przełożyłam nad nim to zdjęte, następnie obróciłam robótkę ...

Itd. zamykałam po 1 oczku w rzędzie aż zostało ich 10.  

Po zakończeniu zamykania oczek na piętę nabrałam na druty okrągłe wszystkie oczka tj. oczka pięty, odłożone 24 oczka wierzchu skarpetki, nabierając jednocześnie po 11 oczek z dwóch stron pomiędzy piętą a wierzchem skarpetki (suma 56 oczek), oddzielając jednocześnie znacznikami 24 oczka wierzchu.

Następnie już w okrążeniach zamykałam 8 x co drugie okrążenie oczka przed i po 24 oczkach wierzchu stopy, aż uzyskałam na drucie 40 oczek. Dalej przerabiałam długość skarpetki (u mnie 20 cm od znacznika na pięcie) i następnie rozpoczęłam zamykanie oczek na jakieś 5 cm przed zakończeniem robótki. Zamykałam z każdej strony znaczników oddzielających spód od wierzchu stopy (-4 oczka w okrążeniu) 5x co dwa okrążenia i 2x w każdym okrążeniu a przez pozostałe oczka przeciągnęłam nitkę i zakończyłam zaciskając oczka. Miłej pracy!

Ja na pewno zrobię jeszcze jakieś skarpetki do kolekcji!





 

Komentarze

Popularne posty